Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το ταξίδι προς νέες εμπειρίες και εκπλήξεις συνεχίζεται από τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο. Βασικός στόχος του εκπαιδευτικού μας προγράμματος και στο νηπιαγωγείο, είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο μέσω της επαφής τόσο με την Ελληνική όσο και με την Αγγλική γλώσσα. Καλλιεργούμε τις ιδιαίτερες κλίσεις και δυνατότητες του κάθε παιδιού, αξιοποιώντας και τις εμπειρίες που έχει από το οικογενειακό του περιβάλλον. Σεβόμαστε τον ρυθμό και τον τρόπο με τον οποίο το παιδί κατακτά τη γνώση και καλλιεργούμε το σεβασμό προς τη διαφορετικότητα. Στοχεύουμε συγχρόνως στη νοητική και τη συναισθηματική ωρίμανση τόσο ατομικά όσο και στο πλαίσιο της ομάδας. Αλληλεπιδρούμε με τα παιδιά με τις αρχές της θετικής διαπαιδαγώγησης και της ενσυναίσθησης.
Το παιχνίδι βρίσκεται στο κέντρο της μάθησης και της ανάπτυξης του παιδιού. Συμβολικό, μιμητικό, θεατρικό, μουσικοκινητικό, κατασκευαστικό, παιχνίδι κανόνων κ.α. αποτελούν μέρος του καθημερινού προγράμματος. Με βιωματικό τρόπο τα παιδιά καλλιεργούν δεξιότητες συναισθηματικές, νοητικές, αισθητηριακές, κοινωνικές καθώς και δεξιότητες κίνησης και λόγου.
Τα παιδιά κατακτούν τη γνώση μέσα από αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές (developmentally appropriate practices). Εφαρμόζουμε την παιδοκεντρική διδακτική προσέγγιση των σχεδίων εργασίας (project), όπως ορίζει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για το Νηπιαγωγείο. Στο πλαίσιο αυτό, τα ίδια τα παιδιά καθορίζουν τι θέλουν να μάθουν, κατευθύνουν τη δουλειά τους, επιλέγοντας τις δραστηριότητες που θα οργανώσουν και το υλικό που θα χρησιμοποιήσουν. Η τάξη είναι εργαστήριο, όπου τα παιδιά ερευνούν, αναλύουν, σχολιάζουν, συζητούν τις πιθανές στρατηγικές που θα ακολουθήσουν, δημιουργούν και κατακτούν τη γνώση, ενώ παράλληλα “μαθαίνουν πως να μάθουν”. Η παροχή των κατάλληλων ερεθισμάτων ενδυναμώνει τη διάθεση των παιδιών για εξερεύνηση και μάθηση. Κατά τη διάρκεια των σχεδίων εργασίας (project) τα παιδιά κατακτούν στόχους από όλες τις μαθησιακές περιοχές (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, τέχνες, φυσική αγωγή, τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών).
Στο νηπιαγωγείο μας εφαρμόζουμε τη σύγχρονη διδακτική προσέγγιση του αναδυόμενου γραμματισμού. Δημιουργούμε στην τάξη τις προϋποθέσεις εκείνες οι οποίες βοηθούν τα μικρά παιδιά να ανακαλύψουν την ανάγνωση και την γραφή με πειραματισμούς και προσπάθειες, στο πλαίσιο κατάλληλα οργανωμένων δραστηριοτήτων και με τη συνεχή παρότρυνση, ενθάρρυνση και καθοδήγηση τους από τους παιδαγωγούς μας. Στο playland τα μικρά παιδιά γράφουν και διαβάζουν παίζοντας. Παίζουν με τα γράμματα και τις λέξεις, τα γραφήματα και τα φωνήματα, γράφουν για να επικοινωνήσουν, να στείλουν ένα μήνυμα, να δηλώσουν τι ζωγράφισαν.
Βασική μας αρχή είναι ότι προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα οποιασδήποτε δραστηριότητας και μεθόδου είναι να αισθάνεται το παιδί ασφάλεια και χαρά, κάτι που αποτελεί για τις παιδαγωγούς πρωταρχική και διαρκή μέριμνα.
Στο τέλος αυτής της γεμάτης εμπειρίες διαδρομής τα παιδιά έχουν αποκτήσει τις δεξιότητες που χρειάζονται (νοητικές, συναισθηματικές, κοινωνικές) για να μεταβούν και να ενταχθούν στο Δημοτικό.
Ξέρουν τι σημαίνει.