Πώς περνάει η μέρα μας στο Playland

Εξερευνούμε
Μέσα στην τάξη και στην αυλή υπάρχει πλήθος υλικών για εξερεύνηση, πειραματισμό και μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος. Μέσω των αισθήσεων τα παιδιά αναπτύσσουν περιβαλλοντική συνείδηση και οικολογική συμπεριφορά. Φυτεύουν, ανακυκλώνουν, φροντίζουν ζώα και σέβονται το περιβάλλον.
Πειραματιζόμαστε
Με απλά υλικά, τα παιδιά κάνουν πειράματα, παρατηρούν, βγάζουν συμπεράσματα και συζητούν. Επιλύουν σύνθετα προβλήματα κατά τη διάρκεια του πειραματισμού και έρχονται εμπειρικά σε επαφή με τις μαθηματικές και φυσικές επιστήμες.


Δημιουργούμε
Οι εικαστικές τέχνες, αποτελούν ένα βασικό παράγοντα στην όλη ψυχοπαιδαγωγική ανάπτυξη του παιδιού. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έχουν μεγάλη ανάγκη από περιέργεια, διασκέδαση, χαρά, ψυχαγωγία και αυτοέκφραση. Μέσω της εικαστικής αγωγής, θέλουμε να κάνουμε το κάθε παιδί ικανό έτσι ώστε να μπορεί το ίδιο να δημιουργεί το ωραίο παντού στη ζωή του με τη δική του τέχνη και γενικότερα με τη συμπεριφορά του.
Παίζουμε
Το παιχνίδι αποτελεί αστείρευτη πηγή χαράς και εκπαίδευσης. Επιτρέπει στα παιδιά να δομούν νοήματα από τις εμπειρίες τους, διευκολύνοντας τη μάθηση και εκθέτοντας τα παιδιά σε νέες εμπειρίες, δραστηριότητες και ιδέες. Τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας και παίζουν μαθαίνοντας.


Διαβάζουμε
Για να αγαπήσει το μικρό παιδί το βιβλίο και να επιθυμεί να το ανοίγει από μόνο του, (γεγονός που θα το κάνει καλό αναγνώστη και θα το οδηγήσει στην επιθυμία να θέλει να μάθει και να διαβάσει), πρέπει να το έχει στα χέρια του. Έτσι, στη γωνιά βιβλιοθήκης τα παιδιά αφήνονται ελεύθερα να επιλέξουν τα παραμύθια που τους αρέσουν και από μόνα τους ξεκινούν την ‘’ανάγνωση’’ ιστοριών. Η “ανάγνωση” ιστοριών από τα ίδια τα παιδιά αναπτύσσει τη φαντασία τους, τα εξοικειώνει με τις συμβάσεις του γραπτού λόγου και βοηθάει την προφορική τους έκφραση.
Στην πρωινή παρεούλα, στην συζήτηση κάτω από τον ίσκιο των δέντρων της αυλής και με κάθε ευκαιρία, τα παραμύθια μας συντροφεύουν, μας ταξιδεύουν και μας διδάσκουν. Η ανάγνωση ιστοριών από τη δασκάλα προωθεί την γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών και ενισχύει τη φιλαναγνωσία.
Αισθανόμαστε
Προκειμένου να αναπτυχθεί και να μάθει ο ανθρώπινος εγκέφαλος πρέπει να τονωθεί με αισθητηριακές εμπειρίες που λαμβάνουν χώρα μέσα σε ένα πλούσιο και με ποικιλία περιβάλλον. Tα παιδιά έρχονται σε επαφή με διαφορετικά υλικά που ‘ξυπνούν’ τις αισθήσεις τους (sensory play) ενώ παράλληλα βλέπουν, αγγίζουν, ακούνε, μυρίζουν, παίζουν, εξερευνούν και πειραματίζονται.


Εκφραζόμαστε
Τα παιδιά ενθαρρύνονται να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να τα εκφράζουν. Με τη διακριτική καθοδήγηση των παιδαγωγών μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και τα συναισθήματα των άλλων, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση.
Μοιραζόμαστε
Το παιχνίδι και η οργάνωση του χώρου σε γωνιές βοηθάει στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, καθώς δίνει ευκαιρίες για ομαδικό παιχνίδι. Μαθαίνουν να συνεργάζονται, το «δικό μου» γίνεται «δικό μας» ενώ τηρώντας βασικούς κανόνες μειώνουν σταδιακά τον εγωκεντρισμό που χαρακτηρίζει αυτήν την ηλικία.


Γυμναζόμαστε
Μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον και με τον κατάλληλο εξοπλισμό τα παιδιά συμμετέχουν σε δραστηριότητες που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ολικής κινητικότητας. Οι δραστηριότητες φυσικής αγωγής και τα παιχνίδια είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τις δυνατότητες της κάθε ηλικίας βοηθώντας το κάθε παιδί να ανακαλύψει τα όριά του.